Jumpfood vinder mad + medier prisen 2014 for virksomheder og organisationer
Jumpfood konceptet vandt fredag aften madkommunikatørernes pris “mad+medier-prisen 2014” i kategorien Madkommunikation for virksomheder og organisationer. Pia Haaning Rasmussen, projektleder hos Københavns Madhus, modtog på vegne af SMIL projektet prisen. På scenen hvor der ligeledes var repræsentanter fra reklamebureauet Submarine der står bag udviklingen af konceptet, takkede Pia Rasmussen især Nordea Fonden for deres store økonomiske bidrag til konceptet og SMIL projektet.
Vindermotivation – Juryen
Konceptet Jumpfood, et samarbejde mellem DGI, Fødevarestyrelsen, Kræftens Bekæmpelse, Hal-inspektør-foreningen og Københavns Madhus, der skal få sundere mad ind i vores idrætshaller, er nytænkende, professionelt eksekveret og et godt eksempel på original madkommunikation.
”Sund mad skal friste – ikke frelse”. Det er godt tænkt ”bon mot” og helt sikkert den rigtige vej frem, hvis vi skal have børn og unge til at spise sundere mad
Jumpfood tager alle platforme effektivt i brug, og projektet bidrager til en ny madbevidsthed og bedre madkultur hos en vigtig og vanskelig målgruppe. Fra formål til strategi og eksekvering er Jumpfood et eksempel på forbilledlig madkommunikation. Juryen håber, og tror, at det virker!