fjerbold

Tre års arbejde med at bane vejen for en sund madrevolution i det danske idrætsliv lagde et vigtigt fundament for processen. Men der er lang vej endnu, før den traditionelle fastfood er udskiftet med sundere alternativer i sportshaller landet over.

Derfor har partnerne bag Projekt SMIL – Sundere Mad i IdrætsLivet og konceptet Jumpfood igennem den seneste tid arbejdet på at få videreført SMIL i et nyt projekt. Projektet vil fokusere på enkle retningslinjer for sund mad i idrætslivet, på mad til stævner og på uddannelse i arbejdet med sund mad.

Det er forventningen, at planerne er konkretiseret i sommeren 2017.

Vil du vide mere?

 

Fem fyrtårne og 25 frontløbere blev for tre år siden udvalgt til at bane vejen for sund madrevolution i det danske idrætsliv. Den afsluttende evaluering viser, om og hvordan hallerne er lykkedes med at udskifte fastfood med slowfood.

Læs meget mere om vores erfaringer fra de sidste tre års projekt her:

http://jumpfood.dk/evaluering/ 15_snackboks-pic

 

Når idrætshaller skifter pommes frites og franske hotdogs ud med Jumpfood burgere og sandwiches, så tiltrækker det både løbere og børnefamilier. Projekt Sundere Mad i Idrætslivet har været en succes, men der er en række bump på vejen til mere sund mad i hallerne.

Læs mere her: http://www.dgi.dk/arkiv/2014/12/03/tredje-halvleg-er-blevet-sundere
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I sidste uge åbnede Nexøhallen på Bornholm op for deres flotte nye Jumpfood cafe. Billede værter

Klik på linket herunder fra programmet “Bare lidt sundere”, som blev bragt onsdag den 1. oktober på TV2 Bornholm. Nyheden om Jumpfood starter ca. 5.40 inde i programmet:

http://www.tv2bornholm.dk/net-tv.aspx?area=Programmer&program=bare

Jumpfood konceptet vandt fredag aften madkommunikatørernes pris “mad+medier-prisen 2014” i kategorien Madkommunikation for virksomheder og organisationer. Pia Haaning Rasmussen, projektleder hos Københavns Madhus, modtog på vegne af SMIL projektet prisen. På scenen hvor der  ligeledes var repræsentanter fra reklamebureauet Submarine der står bag udviklingen af konceptet, takkede Pia Rasmussen især Nordea Fonden for deres store økonomiske bidrag til konceptet og SMIL projektet.

Vindermotivation – JuryenPia
Konceptet Jumpfood, et samarbejde mellem DGI, Fødevarestyrelsen, Kræftens Bekæmpelse, Hal-inspektør-foreningen og Københavns Madhus, der skal få sundere mad ind i vores idrætshaller, er nytænkende, professionelt eksekveret og et godt eksempel på original madkommunikation.

”Sund mad skal friste – ikke frelse”. Det er godt tænkt ”bon mot” og helt sikkert den rigtige vej frem, hvis vi skal have børn og unge til at spise sundere mad

Jumpfood tager alle platforme effektivt i brug, og projektet bidrager til en ny madbevidsthed og bedre madkultur hos en vigtig og vanskelig målgruppe. Fra formål til strategi og eksekvering er Jumpfood et eksempel på forbilledlig madkommunikation. Juryen håber, og tror, at det virker!